AEUM | Sortides

Llista de sortides

29/11/2016

Farem una visita guiada a l’exposició temporal de la pintora, dibuixant i il·lustradora Lluïsa Vidal.

Lluïsa Vidal va formar part de la generació jove dels artistes modernistes catalans. Va ser una gran retratista, molt valorada per la seva capacitat de copsar l’estat emocional del retratat. També va destacar com a pintora de gènere, on va demostrar una gran habilitat per immortalitzar amb naturalitat la vida quotidiana de les dones. A l’exposició hi veurem reflectits els temes preferits de l’artista: festes populars, balls de poble, platges i carrers, gairebé sempre amb figures, colors vibrants, traç segur i pinzellades agosarades.

Data: Dimarts 29 de novembre de 2016

-------------------

Arribar a l’edifici del MNAC i contemplar Barcelona des d'aquí dalt ja és tota una sortida.
Un cop dins de l’edifici tothom tenia curiositat per veure-ho tot. Així que va ser impossible fer la foto de grup.
Ei! va dir l’Àngels hem de fer dos grups per entrar.
En aquestes sortides s’ha de valorar la feina de la guia, en aquest cas la nostra ens va transportar a l’ època de la Lluïsa Vidal, d’una forma molt entenedora.
Veure una exposició de dones no és tan freqüent. Una dona que va morir jove als 42 anys i ens va deixar una gran mostra de retrats. Conèixer el moment de la seva època mitjançant el seu traç segur, les pinzellades agosarades i la vida quotidiana de les dones va ser per a nosaltres un moment d’admiració per la Lluïsa Vidal.
ENS VA FALTAR EL BERENAR.

Assistència: 50

27/11/2016

Com cada any, des de l’Ajuntament se’ns va convidar a participar en la Jornada d’Entitats al Masnou, que se celebrava el diumenge 28 de novembre.
Nosaltres com a Aula hi vàrem participar.
Hi van col·laborar una trentena d’associacions i col·lectius. Nosaltres a part del sorteig de llibres que acostumem a fer, aquests any vàrem organitzar un taller de manualitats pels nens i nenes. S’HO VAN PASSAR PIPA!. Fent collarets i felicitacions de Nadal.
L’esforç de participar ha valgut la pena, més pels nens que per l’Aula. Moltes persones es van aturar a participar en l’activitat i a demanar informació tot i que per referències coneixien l’activitat de l’aula mitjançant algun conegut. Es van emportar tríptics informatius i invitacions. Esperem comptar amb nous socis/es.

Assistència:

22/10/2016

Pals, Peratallada i Monells són alguns dels pobles medievals de l'Empordà que encara conserven part dels seus recintes històrics emmurallats.
Els seus carrerons estrets, les torres i els edificis, sens dubte, tenen un valor monumental inqüestionable.

(amb autocar)

Data: Dissabte 22 d'octbre

---------------------------

Sortim d’hora acompanyats per la pluja, li vàrem dir que no calia que ens acompanyés però també va creure que seria una sortida interessant i ens va acompanyar tot el matí.
La primera parada, un cafè ràpid teníem molt per veure. Arribem a Pals on la guia acompanyada de la pluja ens va acompanyar a un poble que semblava d’un altre temps. Pals.
Els primers documents que fan referència al Poble Medieval de Pals estan datats del Segle IX, a pesar d'això hi ha indicis que els seus orígens són molt més antics. Pals és un conjunt monumental format pel castell, la vila i les muralles. I el silenci, un silenci que de seguida tots nosaltres vam agrair, sentíem el sorollet de la pluja que com que no li fèiem cas es va deixar sentir amb més força, vam obrir els paraigües i va entendre que ens era igual, plogués o no nosaltres continuàvem la nostra passejada. Ella, la pluja, ens va acompanyar, però molt més suau .
La següent parada va ser a Peratallada, poble medieval declarat conjunt històrico-artístic i bé cultural d’interès nacional. La vila conserva encara la seva distribució urbana medieval. Des de la plaça major, amb els seus singulars arcs de pedra, fins a la trama d'estrets carrerons, on es pot descobrir un interessant conjunt d'arquitectura popular.
La pluja ens va abandonar i vàrem poder fer la visita acompanyats per la guia amb tota normalitat. Un cop finalitzada la visita arribàvem a Monells un altre poble medieval que té una plaça central porticada que és una meravella.
Aquesta plaça porticada té el seu nom en honor al rei en Jaume (Jaume I el Conqueridor); el 1234 hi va fer posar una mesura de gra que, juntament amb la de Girona, servia de referència a la resta del bisbat de Girona.
Després de dinar un cop a dalt de l’autocar ens vàrem aturar a prop de la costa i dues de les organitzadores de l’Aula baixen de l’autocar, cap aquí diu una, que no, que cap allà diu l’altra i Sorpresa! Baixem de l’autocar, seguim un camí, fins que arribem a un bosc amb unes vistes espectaculars, amb un fons de mar i un indret de casetes de pescadors, la cala S’Alguer. Tot això acompanyat d’unes galetes boníssimes! regat amb moscatell i garnatxa de l’Empordà i música d’havaneres.
Arribem a El Masnou amb la satisfacció d’haver passat un dia fantàstic.

Assistència: 52

22/06/2016

A la Sala Muntaner de Barcelona, a càrrec de la companyia contemporània de castanyoles To-K-tà, fundada a Barcelona per Mercè Rius l’any 2009.
Aquest espectacle presenta totes les possibilitats musicals, expressives i escèniques de les castanyoles acompanyades pel piano. És divertit i sorprenent i ens porta molt més enllà del so de les castanyoles. Deixeu-vos seduir.
Quan acabeu de veure l’espectacle tindreu un nou concepte d’aquest instrument fet de quatre simples fustes i deixareu enrere tòpics i idees preestablertes.

(amb autocar)

Data: dimecres 22 de juny

--------------------------------

L'espectacle TOKATEOS ens va sorprendra a tots i totes, no ens ho esperàvem.
Vam sortir d’allà amb un nou concepte d'aquest instrument fet de quatre simples fustes, deixant enrere tòpics i idees pleestablertes. És tan especial com difícil d'explicar. Ben lluny dels barrets andalusos o els faralaes que podíem imaginar, vàrem veure entre altres coses, tres secretàries que amb les castanyoles feien el soroll que faria una màquina d'escriure, vam La Traviata al My way, passant per, la música barroca, la contemporània i... una sardana.
Tot plegat, es verdaderament, divertit i sorprenent.

Assistència: 91

21/06/2016

Hem finalitzat el curs 2015-2016 acompanyat d'un PICA-PICA i de l'agradable sorpresa de l'acordió d'en Jesús Juanto que ens va fer gaudir d'una estona entranyable i que va ser un plaer compartir-lo amb tots vosaltres.

GRÀCIES JESÚS!

I gràcies a tots vosaltres socis i sòcies que amb la vostra participació feu possible que nosaltres, La Junta, finalitzi el curs amb ganes de tornar al setembre.

Bon estiu a tothom!!!

Assistència:

16/04/2016

Farem un recorregut apeu d’aproximadament tres hores de durada, amb guia local per les cases i altres edificis més significatius del modernisme de Canet, visitant especialment la Casa Museu Lluís Domènech i Montaner (1918-1919), que va ser l’habitatge d’estiu de la seva família.

En total s’ha de caminar un km i mig i acabarem amb un dinar al Restaurant del Santuari de Ntra. Sra. de la Misericòrdia (1914) de Josep Puig i Calafat.

Data i hora de sortida: dissabte 16 d’abril a les 9,30h

Assistència: 60

08/02/2016

La Universitat Pompeu Fabra a la qual pertanyem, ha organitzat una conferència amb el títol “Cerebro y desarrollo ¿Cómo afecta el bilingüismo en las diferentes etapas de la infancia?” que impartirà la professora Loreto Nacar, el proper dia 8 de febrer de 2016.

Després de la conferència està previst fer una visita guiada a la Universitat.

L’Aula posa a disposició d’aquesta sortida un autocar d’anada i tornada i es preveu que la tornada sigui
cap a les 14h.

LLOC: Auditori de Comunicació de la UPF - Carrer Roc Boronat, 138, de Barcelona.

Assistència: 60

28/11/2015

El dissabte 28 de novembre farem una visita guiada al MNAC, on donarem un cop d'ull a l'art català.

El MNAC comprèn totes les arts (escultura, pintura, arts de l'objecte, dibuixos, gravats, cartells, col·lecció de fotografia i col·lecció de numismàtica) i té la missió d'explicar un discurs global de l'art català, des del romànic fins a mitjan segle XX. Amb aquesta visita descobrirem les obres més emblemàtiques del museu.

Inscrits: 24 Assistència: 23

24/10/2015

Serà una sortida de dos dies. Visitarem el Museu Dalí de Figueres i la Casa-Museu Salvador Dalí a Portlligat, petita casa de pescadors on Salvador Dalí va viure i treballar habitualment des de 1930 fins a la mort de Gala el 1982.

L'estada serà en un hotel a Cadaqués.

Data: 24 i 25 d’octubre (amb autocar)

------------------

Tal com estava previst el dissabte dia 24 d'octubre sortíem en direcció a Figueres per anar a visitar el Teatre Museu Dalí. Ens trobarem una estona abans amb la guia que teníem contractada, i a les 12h en punt feiem una visita molt enriquidora, ja que la guia ens va explicar amb tot detall el significat de les obres que anàvem veien i curiositats de la vida del pintor. Un cop dinats arribem a Cadaqués i visitem el poble cadascú al seu aire. L'endemà a Port Lligat la guia va arribar abans degut al canvi d'horari, cosa que va fer que ens pogués explicar moltes més coses abans d'entrar a visitar la casa on va viure Salvador Dalí amb la Gala. Durant el dinar del diumenge vàrem brindar amb cava per l'èxit de la sortida i encoratjant a la junta a preparar noves sortides. Vàrem gaudir d'un cap de setmana molt agradable amb un temps esplèndid.

Assistència: 20

16/05/2015

Gaudirem d'una visita guiada a la col·lecció permanent.
Durant el recorregut ens explicaran les principals característiques de l'època faraònica, món funerari, art, mites, màgia i religió.

Duració aproximada del recorregut: 1 hora

Ens trobarem a la porta del Museu:
c/ València, 284 (entre Passeig de Gràcia Pau Claris) Barcelona

Data: dissabte 16 de maig

----------

Tal com estava previst, el dissabte 16 d'aquest mes de maig vàrem fer la sortida al Museu Egipci. La visita va ser guiada, vam fer dos grups. Les guies ens van informar de tot allò més representatiu. Tot està molt ben posat, visualment és molt maco, però per a les persones que hem visitat el museu Egipci a Londres, El Cairo, Berlín.... el de Barcelona ens va resultar petit comparat amb aquests altres que són tan espectaculars, tot i així és molt interessant.
També cal valorar que les sortides ens donen l'oportunitat de compartir entre nosaltres un temps i unes vivències i això és molt important.

Inscrits: 51 Assistència: 46

25/03/2015

Conferència i espectacle

Títol: Història del Molino
Conferenciant: LLuís Permanyer
Data: Dimecres 25 de mars de 2015

El periodista Lluís Permanyer ens parlarà sobre la història d'aquest emblemàtic establiment barceloní i seguidament gaudirem de l'espectacle: "El Molino Show-Time"

Duració aproximada: 4 hores

Sortida amb autocar

---------

El dia 25 de març vàrem anar a “El Molino” a Barcelona. El Sr. Lluís Permanyer ens va donar una conferència sobre un café-concert dels més reconeguts durant bona part del segle XIX i XX i que sempre ha estat considerat un espai transgressor dels límits permesos en aquell període. Va ser una conferència molt divertida, amena i enriquidora. Seguidament la presentadora de l'espectacle “la Merche” amb la seva picaresca i simpatia ens va fer passar una bona estona i a continuació ens van oferir un espectacle adaptat als temps moderns. Desitgem que aquest molí centenari continuï girant convertint les penes en riure; la fredor en sorpresa i el cinisme en morbositat molts anys més. Va ser una tarda/vespre perfecta.

Inscrits: 95 Assistència: 92

14/02/2015

Aquesta ruta permet fer una anàlisi curosa però amena de l’Edat Mitjana a Barcelona: art, societat, conflictes, intrigues o religió en seran els protagonistes. Farem una passejada pel barri del Born que ens permetrà descobrir una de les èpoques més esplendoroses de la història de Barcelona. Ens aproparem al cor dels carrers medievals i descobrirem les seves interessants històries.

A més, després de meravellar-nos a l’interior de la Basílica de Santa Maria del Mar tindrem l’oportunitat exclusiva de pujar al seus terrats. Des d’aquest indret excepcional podrem entendre l’originalitat de l’arquitectura gòtica catalana, recorrent les entranyes, trepitjant les seves teulades, tocant els seus pilars i mirant el més a prop possible les empremtes del pas del temps i els estralls del terratrèmol del XV a la seva façana, a la rosassa i a les voltes.

Duració aproximada del recorregut: 2 hores

--------

Comentaris sobre la sortida:

El que va fer la visita diferent, va ser que per primera vegada vàrem tenir l’oportunitat de pujar als terrats trepitjant les seves teulades, tocant els seus pilars i mirant el més a prop possible les empremptes del pas del temps. Vàrem fer un tomb de 360º des del segon nivell de terrats que ens va permetre recórrer tota l’església i tenir una perspectiva diferent i única del temple i del barri del Born, amb els seus carrerons i terrats, el Fossar de les Moreres, el Centre Cultural El Born i una bona part dels Edificis emblemàtics de Barcelona.

Vàrem ser tres grups, i la Laura, la Jordina i l’Alba (les nostres guies) van demostrar una gran professionalitat i coneixement del tema al mateix temps que una gran calidesa en el tracte amb tots nosaltres